ماهان شبکه ایرانیان

عملکرد شغلی چگونه ارزیابی می‌شود [بخش  سوم]

در این سری مقالات به این می‌پردازیم که عملکرد شغلی چیست و چگونه می‌توان آن را ارزیابی کرد.

کیبورد

در این سری مقالات به این می‌پردازیم که عملکرد شغلی چیست و چگونه می‌توان آن را ارزیابی کرد.

- بهبود عملکرد کارکنان:

بهبود عملکرد به‌عنوان بخشی از فرایند مدیریت مستمر عملکرد در سطح سازمانی و فردی باید مورد بحث قرار گیرد. در سطح فردی هدف باید دارای نگاهی مثبت برای به حداقل رساندن عملکرد ضعیف باشد و اقداماتی باید برای توانمندسازی افرادی که توانایی آن‌ها در حد استاندارد نیست، از طریق توانمندسازی به‌عمل آورد. عملکرد ضعیف ممکن است نتیجه رهبری نامناسب، مدیریت بد یا سیستم‌های نادرست باشد.

تمام موارد مذکور احتمالأ نتیجه ناتوانی مدیر عالی سازمان در تعیین انتظارات صریح برای یک عملکرد عالی است. هنگام مدیریت افراد دارای عملکرد ضعیف، توصیه چارلز هندی  پیرامون ضرورت تشویق در موفقیت و بخشش در خطا باید به‌خاطر آورده شود. بنابراین مدیریت افراد دارای عملکرد ضعیف، یک فرایند مثبت مبتنی بر بازخور در طول سال است و به این امر می‌پردازد که برای غلبه بر مشکلات عملکرد، افراد چه کاری می‌توانند انجام دهند و از آن مهم‌تر مدیران چگونه می‌توانند کمک نموده و حمایت کنند.

 شغل دفتری

- روش‌های کمک به کارکنان برای بهبود عملکرد:

روش‌های کمک به کارکنان برای بهبود عملکردشان می‌تواند به‌صورت زیر طبقه‌بندی شوند:

-  مسائل دانش و مهارت

- مربی‌گری از طریق مدیر صف،

-   آموزش حین شغل و خارج از شغل،

-   یادگیری از راه دور/ یادگیری کامپیوتری،

-   واگذاری کارهای جدید (توسعه شغلی)،

-  چرخش شغلی.

-  ناتوانی برای درک کار یا هدف

-   بازنگری شرح‌شغل موجود با مدیر صف،

-   بازنگری و شفاف‌سازی اهداف با مدیر صف،

-  بحث با اعضاء و همکاران تیم.

-  فقدان اعتماد و اطمینان

-  مشاوره با مدیر،

-  کمک از طرف اعضاء تیم،

 کارم رو دوست دارم

-   مشاوره با شخص دیگر (داخلی یا بیرونی).

-  ناتوانی مربوط به اولویت‌ها یا رویه‌ها

- بهبود اهداف،

-  مربی‌گری توسط مدیر.

- فقدان سعی و تلاش

-   بهبود اهداف.

-  مسائل نگرشی

- مشاوره،

- بهبود اهداف،

- انتقال به یک شغل جدید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان